Snart 8 veckor

Jag har tvättat håret med bara vatten i 8 veckor nu och jag älskar mitt hår. Enda problemet är att det luktar dåligt fortfarande säger mamma, och killen är inte heller så förtjust. En annan negativ sak som jag märkt är att det går blir strimlor baktill på skalpen och det gör att håret ser inte tvättat ut där bak. Framtill och på huvudet däremot så ser det bra ut.
För ungefär 5 dagar sedan så fick jag hem två ekologiska tvålar från hemtvål.se som är helt underbara. Jag har provat tvätta rosentvålen i håret men båda gångerna så är det som att det ligger en beläggning på håret. Det blir alldeles klibbigt och håret delar sig överallt.
 
Jag har varit utan schampo i 8 månader nu och det har varit helt fantastisk. Jag har tvättat håret med yes diskmedel ca 7 gånger totalt under hela denna period vid tillfällen då håret har varit som värst och efter varje tvätt med YES så blev det bättre och bättre med att bara tvätta med vatten. Det hjälpte även med mitt problem med klibbighet bak på skalpen som försvann direkt efter att jag tvättade och har inte synts till alls sedan dess. Jag försöker fortfarande få till det så att det inte luktar så himla dåligt. Kanske jag måste fortsätta med att bara tvätta det med vatten om det inte skulle vara så att tvålen funkar. Jag måste ändå prova och fortsätta se om håret kanske vänjer sig vid tvålen eller inte, vi får se.
Boar Bristle Brush funkar perfekt för mitt hår, det tar bort så mycket smuts och håret blir lent och fluffigt. Om jag rengör kammen varje gång jag kammat håret så har jag märkt att det blir nästan ingenting vitt i kammen till skillnad från hur det var när jag först köpte den, då blev det alldeles vitt överallt bara efter ett drag i håret. Precis så är det nu när jag tvättade med den ekologiska tvålen. Jag ska fortsätta se vad som händer om några veckor.wa
Water only wash | Ekologisk tvål | |
Upp