Vinäger - efterskölj

Ja igår så provade jag att hälla 1 msk vitvinsvinäger blandat med 1 dl vatten över mitt hår efter att jag duschat med bara vatten. Idag är jag inte så där värst nöjd. Mitt hår är fettliknande från öronen och nedåt medan hårbottnen är fin och bra.

När vi senast var i våran stuga så har vi bara sjövatten, vilket mitt hår verkar älska nu. Förrut blev mitt hår så dåligt och fettigt men mest kletigt av de vattnen, nu blev det mjukt o fint. Då jag igår tvättade det för första gången sedan vi var i stugan så hade håret hunnit bli väldigt skitigt och fettigt så jag ville undvika att det skulle fastna en massa ämnen från vårat vatten i håret igen. Jag har upptäckt att vårat vatten innehåller ämnen som verkligen gillar att fastna i mitt hår och göra så att min kam blir alldeles klibbig och det går verkligen inte bort med bara YES diskmedel... så just nu står jag och velar vad jag ska göra härnäst.
Water only wash | |
Upp