Lite närmare info när jag började använda dom olika produkterna

September/oktober 2014               Oktober

 

Vecka 1:                                              Vecka 2.

Dag 1: tvätt med YES diskmedel.     Dag 1. YES diskmedel

Dag 2. Ingenting                                Dag 2 ingenting

Dag 3. Ingenting                                Dag 3 Bikarbonat och vatten

Dag 4. Ingenting                                Dag 4 ingenting

Dag 5. YES diskemedel.                    Dag 5 Bikarbonat och vatten

Dag 6. Ingenting                                Dag 6 vatten

Dag 7. Ingenting                                Dag 7 vatten

 

Sedan nästan hela oktober använde jag bikarbonat blandat med vatten.
Sista dagarna i oktober så köpte jag Rapsodine Hår Schampo som jag använde i ca en vecka tillsammans med Ica Basic Balsam (upptäckte sedan att de innehöll sulfater å sådant så jag slutade)

Jag körde med nästan var annan dag tvätt sedan jag började och kunde sedan vänta två dagar mellan tvättarna men sen när jag började med tre dagar så vart jag tvungen ibland tvätta med bara vatten för att det skulle känna bättre men det hjälpte absolut inte att få bort oljan ur håret utan mest för att det skulle känna bättre.

 

November
Sedan köpte jag Xtra Coop Balsam och Schampo. De använde jag i ca 2 veckor in i november men slutade mer eller mindre då mitt hår började få en konstig äcklig lukt.
Så jag köpte Garnier Balsam – avocado oil och shea butter istället. Använde fortfarande då och då schampot av Coop Xtra men slutade med det också eftersom lukten av det tog över så mycket å jag höll på att kräkas när jag skulle duscha, usch!!

I slutet på november hade jag bara Garniers Avocado oil och Shea Butter Balsam.

 

December

Jag efter ca två veckor i december köpte jag Garneir Fructis Strenghtening Conditioner– Nordic Hair Care Pure Volume. Det luktar så jääättegott!
Slutade med Coop Xtras Balsam och använde nu bara Fructis och Garniers Avocado/Shea balsam.

Före jul köpte jag TRESemme’ Conditioner - Vibrant Naturals och det luktar gott det också.

Slutade använda Garniers Avocado/Shea balsam och använde var annan gång TRESemme’ och Fructis. Mitt hår luktade så jättegott :D

Som ni kan se så bytte jag produkt nästan varje månad.

Just nu så använder jag bara Fructis och TRESemme’. Det beror vad jag känner för vilken jag väljer så jag kör inte med nån speciell ordning.

Jag har inte heller nått system att jag ska gå 3 dagar mellan tvättarna utan är ganska slappt just nu.

Balsammetoden | |
Upp