Januari 2015

TRESemme’ och Garnier Fructis använder jag just nu.

Fredag den 16 januari så tvättade jag håret med YES diskmedel för att det var så länge sedan jag tvättat det med någonting annat än balsam.

Idag söndag 18 januari så luktar det skoter blandat med YES. Det känns fortfarande strävt men inte lika mkt som det gjorde i början när jag började med balsammetoden.

Det har blivit ca 1 centimeter med oljigt hår ovanpå skalpen.

---

Från 16 jan till 22 jan har jag låtit håret vara. Igår tvättade jag det med vatten och jag tycker att det blev bättre. Mamma säger att det luktar inte så dåligt längre och jag hoppas på att nu ska det bli bättre :D

Idag är det 26 Januari, jag tvättade håret för två dagar sedan med bara vatten men använde lite balsam i topparna bara för luktens skull. Hela mitt hår ser bra ut när jag sätter upp det men det ser stripigt å fettigt om jag släpper ner det. Lukten är som den alltid har varit och jag tycker att det har blivit lite mer sedan jag tvättat det med YES... Håret har börja klia, det irriterar och jag vill hela tiden sticka fingrarna dit för att få det att sluta.
Det är nu exakt tio dagar sedan som jag tvättade med YES och jag har hittills bara tvättat två gånger med vatten.

Jag måste nog tvätta det imorgon, idag orkar jag inte, och jag hinner inte. Imorgon blir det en hel dag i Umeå.

Balsammetoden | |
Upp