Boda Borg o annat

Idag var det första gången min kille var på Boda Borg. Det var jätteroligt tyckte han och vill fara dit nästa vecka tillomed! Vi var sex stycken så vi delade in oss i två lag, Mitt lag, Josses lag, vann över dom andra. Vi klarade Tuff Tuffare Tuffast-banan!!!
Jag gjorde ju en totalfail häromdan, i fredags, när jag skulle hoppa från trappen. Min kille hade ställt ner sina skor precis nedanför så när jag hoppade så landade min vänstra fot på kanten av hans ena sko. Det sa knak och brak och sen började jag kallsvettas och vinta framför ögonen, det gjorde så fruktansvärt ont! Hoppade till soffan i köket och kylde med snö som han hämtade in. Det dröjde inte länge innan den började svälla och det gjorde fasligt ondare! Mamma hade en linda sedan länge så efter att jag kylt i typ 30 minuter så lindade jag foten.
Det kanske inte var så smart att fara på Boda Borg... min fot har nu blivit ännu mer blå än vad den va imorse. Nu är den blå halvvägs ut på alla tre yttre tårna och ännu mer blå upp mot fotleden. Det gör som mest ont ca 3 centimeter upp från ringfingertån. Jag måste nog fara och röntga det imorgon eller inom en snar framtid. Tänk om det skulle vara brutet eller en spricka. Fatta om den läker dåligt eller konstigt!! Blir inte nice tror jag...
Fick förfrågan att rida idag också men skulle ju till Boda Borg. Kila fast foten i en stigbygel vet jag inte om det hade varit så fantastiskt kul. Vi får se om jag rider imorgon istället kanske.
 
Födelsemärket som jag hade just utanför armhålan har jag imorse slitit bort. Den va alldeles skrynklig och svart. Nästan bara en tråd och en pytteliten pinne kvar som stack ut. Nu är det en liten uppböjning kvar och ett hål i mitten, får se vilket fint ärr det blir där istället kanske.
 
Beställde en Skinroller i veckan, hämtade ut den nyss. Provade den på mitt ärr på knät, vi får se vad som händer där om några veckor. Hoppas på bra resultat.
En vanlig vardag | Blå fot, Boda Borg, Födelsemärke, Rida, Röntga foten, Skinroller, hästar | |
Upp